det ekar tomt hemma...

Det är tomt ,tyst och stilla hemma nu. Det händer typ aldrig. Johan är ute och kör cross, de stora barnen leker med kompisar. Jag har suttit och fört in räkningar, minns ej när jag gjort det så här tidigt. Ett stressmoment mindre kanske. Nu är vårt hem nästan lite läskigt tyst... Jag minns inte sist det var så här tyst. Vår älskade lilla parvel har nämligen flygit iväg med mormor omorfar till Spanien idag.  Det är blandade känslor såhär ikväll. Jag saknar han redan så mycket och tystnaden känns liksom inte ens härlig ;) Samtidigt som jag vet han och de kommer få ha det sååå gött ihop. Jag är verkligen så glad att jag har mina föräldrar, inte för att de finns där för att hjälpa mig (såklart därför oxå) utan för att min mamma  verkligen vill vara med de och man riktigt känner hur hon älskar de nästan lika mycket som vi!! . Hon ringer när hon inte fått träffa de små på ett par dagar och tycker det var länge sen hon fick se de. Något jag då som oftast inte hunnit reagera över eftersom jag kan tycka 4-5 dagar inte är så länge när hamsterhjulet snurrar på :)  Det var tex deras önskan att få roffa med sig en av våra pojkar till spanien nu i sommar eftersom Tindra var med de till Turkiet i fjol. Klart Otis får följa med när de vill även om mammahjärtat redan saknar honom!! På något sätt känns det ovanligt att få rå om det stora bara. Att kunna sitta länge vid middagen och verkligen båda lyssna på deras tankar. Att kunna göra saker som är lättare när man har bara stora barn utan att behöva fråga om barnvakt eller bara gå en av oss. Tex gå på en familjefilm alla 4 o moffa i oss popcorn. Dra på badhuset o åka värsting rören utan att mamma el pappa blir lämnad kvar i lilla poolen , nej nu kan vi alla härja på...  men vi saknar o längtar självfallet efter vår älskade lillbuddha!!!
 
 
Idag gjorde jag åter ett bra pass på gymmet, skönt! Men det är inte gymmet som är problemet just nu  utan det är  åter alla frestelser som finns i hemmet, bör nog utrota dem snarast möjligt (bara snälla äta upp de sista haha). Att det ska vara svårt att låta bli alla jävla gosaker... MEN bara man kommer in i det igen så går det nog som smort...
 
äh nu ska jag försöka bara vara i tystnaden en stund
so long!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Så glad jag blev när jag kikade in här och fick se att du skrivit ett par inlägg :-)
Mysigt för lillgubben att hänga med mormor o morfar.
Ska kolla upp om jag ev kan komma till Sthlm nästa fredag, vore så mysigt att ses. <3
Kram

2014-08-25 @ 12:23:21
Postat av: Anonym

Ja men nu står jag här o stampar o längtar tiden går sååå sakta nu!! Ja det hade varit så mysigt finaste du ! Jag håller tummarna!! Kram

2014-08-27 @ 12:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback